graphics.hatenablog.com

テクニカルアーティストの技術を書き殴るためのメモ帳

SIGGRAPH 2014 メモ

Best of GTC, Advanced Rendering Solutions from NVIDIA
Best of GTC, How V-Ray RT and GPU Rendering are Defining a New Filmmaking Paradigm
Best of GTC, Sharing Physically Based Materials between Renderers with MDL

Attention-aware rendering, mobile graphics and games

  • 最近はやってるらしいサリエンシーマップとかの話
  • 画面内の各要素に対する重要度、みんなどこを見てるのか?
  • 山梨大学 茅(まお)先生、とようら先生

Moving pictures: making the most of the mobile

  • デスクトップGPUとモバイルGPUの違い
  • モバイルGPUのどこに気をつけるべきか
  • 主にパフォーマンス周りについて

Recent advances in light transport simulation: some theory and a lot of practice

  • コースノートはまだでてない
  • 内容は結構去年と被ってた。。

Building an empire: asset production in Ryse

Introduction to machine learning for computer graphics

  • キャプチャしたアニメとかドローイングされたカーブの最適化
  • プロシージャルモデリング
  • ゲーム系プロダクションにどこまで持ち込めるかはだいぶ未知数。。

Data Visualization: A Starting Point

Raytracers and workflow: a production perspective

  • RAYES から Arnold/RIS に移行してどうなったか
  • アーティスト/エンジニアの両視点から
  • 具体例:レイトレのノイズの減らし方
  • プロダクションの各工程での変化