SIGGRAPH 2014 メモ
Best of GTC, Advanced Rendering Solutions from NVIDIA
Best of GTC, How V-Ray RT and GPU Rendering are Defining a New Filmmaking Paradigm
Best of GTC, Sharing Physically Based Materials between Renderers with MDL
Attention-aware rendering, mobile graphics and games
- 最近はやってるらしいサリエンシーマップとかの話
- 画面内の各要素に対する重要度、みんなどこを見てるのか?
- 山梨大学 茅(まお)先生、とようら先生
Moving pictures: making the most of the mobile
Recent advances in light transport simulation: some theory and a lot of practice
- コースノートはまだでてない
- 内容は結構去年と被ってた。。
Building an empire: asset production in Ryse
- FACS ベースのフェイシャルパイプライン
- Alembic を使い倒す話
Introduction to machine learning for computer graphics
- キャプチャしたアニメとかドローイングされたカーブの最適化
- プロシージャルモデリング
- ゲーム系プロダクションにどこまで持ち込めるかはだいぶ未知数。。
Data Visualization: A Starting Point
- 可視化入門チュートリアル
Raytracers and workflow: a production perspective
- RAYES から Arnold/RIS に移行してどうなったか
- アーティスト/エンジニアの両視点から
- 具体例:レイトレのノイズの減らし方
- プロダクションの各工程での変化